Forgot your password? Create an account
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
News

Stockwave Online กระแสหุ้นออนไลน์ หุ้น หลักทรัพย์ การเงิน ข่าวเศรษฐกิจ

Home Hot News “ห้างเซ็นทรัล”ตอกย้ำ กูรูงานนาฬิกา ทุ่ม50ล้าน ฉลอง2ทศวรรษ
“ห้างเซ็นทรัล”ตอกย้ำ กูรูงานนาฬิกา ทุ่ม50ล้าน ฉลอง2ทศวรรษ PDF Print E-mail
Sunday, 19 August 2018 11:02

ห้างเซ็นทรัล ผู้ริเริ่มการจัดมหกรรมนาฬิกาประจำปีที่ยิ่งใหญ่ในประเทศไทย จนกลายเป็นสุดยอดมหกรรมนาฬิกาแห่งภูมิภาคเอเชีย พร้อมตอกย้ำความเป็นกูรูงานนาฬิกาอีกครั้ง ทุ่มงบ 50 ล้านบาท ผนึกค่ายนาฬิกาชั้นนำ จัดงาน “เซ็นทรัล/เซน อินเตอร์เนชั่นแนล วอทช์ แฟร์ 2018” (Central/ZEN International Watch Fair 2018) มหกรรมนาฬิกาสุดยิ่งใหญ่แห่งเอเชียประจำปี ครั้งที่ 20               ณ ดิ อีเว้นต์ฮอลล์ ชั้น 3 ห้างเซ็นทรัลชิดลม ระหว่างวันที่ 21 ส.ค.- 17 ก.ย.61 และแผนกนาฬิกา           ห้างเซ็นทรัลทุกสาขาและเซน ถึงวันที่ 30 ก.ย. 61 รวมสุดยอดนาฬิกาจากแบรนด์ดังระดับโลก และแบรนด์เอ็กซ์คลูซีฟเฉพาะห้างเซ็นทรัล นำคอลเลกชั่นใหม่ล่าสุด หรือลิมิเตด เอดิชั่น ส่งตรงจากงานแสดงนาฬิการะดับโลก บาเซิลเวิลด์ (Baselworld) และงานเอสไอเอชเอช (SIHH - The Salon International de la Haute Horlogerie) ประเทศสวิตเซอร์แลนด์ มารวมไว้ในงานนี้ กว่า 180 แบรนด์ มูลค่ากว่า 5,000 ล้านบาท พร้อมสร้างแมกเน็ต มาร์เก็ต ตอบสนองลูกค้าทั้งในและต่างประเทศ มอบโปรโมชั่นที่ดีที่สุดแห่งปี ตลอดจนบริการใหม่ล่าสุด Central Chat & Shop กับการช้อปปิ้งผ่านแอปพลิเคชั่น LINE มั่นใจยอดขายทะลุ 500 ล้านบาท หรือเติบโต 5%

นางสาวปิยวรรณ ลีละสมภพ รองกรรมการผู้จัดการใหญ่ ฝ่ายการตลาด บริษัท สรรพสินค้าเซ็นทรัล จำกัด เปิดเผยว่า “บริษัทใช้งบประมาณกว่า 50 ล้านบาท จัดงาน ‘เซ็นทรัล/เซน อินเตอร์เนชั่นแนล วอทช์ แฟร์ 2018’ (Central/ZEN International Watch Fair 2018) ภายใต้คอนเซ็ปต์ “ครบ ใหม่ คุ้ม” ตอบโจทย์ทุกไลฟ์สไตล์ “ครบ” ทุกเทรนด์และระดับราคา “ใหม่” คือ คอลเลกชั่นล่าสุดจาก 2 งานนาฬิการะดับโลกบาเซิลเวิลด์ และ งานเอสไอเอชเอช ประเทศสวิตเซอร์แลนด์ ที่จะมาถึงประเทศไทยในช่วงเวลานี้ พอดี และ “คุ้ม”             ทุกการช้อปฯ นาฬิกาทุกเรือนจากงานนี้ จะได้รับข้อเสนอดีที่สุด คุ้มที่สุดในรอบปี กับทุกสิทธิพิเศษที่ลูกค้าจะได้รับจากบัตรเครดิตชั้นนำ”

บอสการตลาดกล่าวต่อไปว่า “เราใช้กลยุทธ์ Target Marketing คือมุ่งเน้นไปยังกลุ่มลูกค้าเป้าหมายแบบเฉพาะเจาะจง ตามไลฟ์สไตล์หรือความสนใจเฉพาะของลูกค้า ผ่านการสื่อสารทั้งในและต่างประเทศ สำหรับในประเทศไทย เราสร้างการรับรู้แก่ผู้บริโภคผ่านสื่อทั้งออฟไลน์ และออนไลน์ ไม่ว่าจะเป็น Facebook  ซึ่งมีผู้ติดตามกว่า 1,200,000 คน, Instagram มากกว่า 55,000 คน และ Central's LINE Official Account กว่า 6 ล้านคน  พร้อมด้วยบริการใหม่ล่าสุดที่ห้างเซ็นทรัลริเริ่มเป็นห้างแรกในประเทศไทย คือ Central on Demand ซึ่งกำลังจะเปลี่ยนชื่อเป็น Central Chat & Shop (เริ่มใช้ 1 กันยายนนี้) ให้ช้อปปิ้งผ่านแอปพลิเคชั่นLINE ด้วยการแชทสอบถาม หรือสั่งซื้อสินค้าในห้างเซ็นทรัลและเซนกับพนักงานได้โดยตรง เหมือนมีผู้ช่วยส่วนตัว”

“จะเห็นได้ว่า เรามีช่องทางการสื่อสารครอบคลุมทั้ง 360 องศา ไม่ว่าช่องทางไหน ลูกค้าก็รับรู้ข่าวสารได้ตลอดเวลา และสำหรับลูกค้าที่เป็นชาวต่างชาติ เราสามารถเข้าถึงลูกค้าได้หลากหลายช่องทาง โดยเฉพาะลูกค้าชาวจีนที่เดินทางมาประเทศไทยและมีกำลังซื้อสูง ห้างเซ็นทรัลมีแอคเคาท์บนโซเชียลมีเดียชั้นนำของจีนอย่าง Weibo  ซึ่งมีผู้ติดตามกว่า 3 แสนคน และ ZENMegastore ซึ่งมีผู้ติดตามกว่า 8 หมื่นคน เมื่อเราทราบว่า นักท่องเที่ยวชาวจีนเดินทางเข้ามายังประเทศไทย เราจะทำ Geo Marketing โดยการ Push Notification ตรงไปยังกลุ่มลูกค้า เพื่อสร้างการรับรู้ในช่วงเวลานั้น เชิญชวนเข้ามาใช้บริการที่ห้างเซ็นทรัลชิดลม หรือสาขาต่างๆ ในจังหวัด ซึ่งเป็นแหล่งท่องเที่ยวสำคัญที่ลูกค้าชาวจีนเดินทางไปเที่ยว เช่น เชียงใหม่ ภูเก็ต พัทยา บริษัทเชื่อว่าปีนี้ตลาดนาฬิกาจะกลับมาคึกคักอีกครั้ง และสามารถกระตุ้นยอดขายเติบโตเพิ่มขึ้น 5% จากปีก่อน หรือประมาณ 500 ล้านบาท ถือว่าเติบโตมากกว่า GDP ประเทศ ซึ่งอยู่ที่ 3.4%”

นางสาวปิยวรรณ เผยถึงปัจจัยหลักที่ทำให้มั่นใจว่า ยอดขายจากงานนี้ จะเติบโตขึ้นจากปีที่ผ่านมา ประกอบไปด้วยคนไทยส่วนใหญ่ตัดสินใจเลือกซื้อนาฬิกาเพื่อการลงทุน และสะสมเป็นหลักคนไทยซื้อนาฬิกาเพื่อการลงทุน เพราะนาฬิกาจะปรับมูลค่าขึ้นทุกปี ปีละ 10 % เป็นอย่างน้อย โดยเฉพาะแบรนด์ยอดนิยม จะใช้วัสดุที่มีคุณค่า เช่น ทอง เพชร ทองคำขาว ซึ่งราคาวัตถุดิบเหล่านี้ จะปรับราคาขึ้นตามราคาตลาด และมีมูลค่าสูง จึงทำให้นาฬิกามีมูลค่าเพิ่มขึ้น

จัดงานนาฬิกาอย่างต่อเนื่องยาวนานตลอด 20 ปี มีฐานข้อมูลแน่น

ห้างเซ็นทรัลจัดงานนาฬิกาต่อเนื่องมา 20 ปีแล้ว ทำให้มีความเชี่ยวชาญและชำนาญรู้ลึก รู้จริงเรื่องนาฬิกา เปรียบเสมือนเป็น Watch Guru ในธุรกิจค้าปลีก และการที่มี Big Data จากหมายเลขบัตร The1 จำนวน 14 ล้านคน ซึ่งสะสมมาเป็นเวลามากกว่า 10 ปี (เริ่มต้นในปี 2006) ได้มีการเก็บข้อมูล และรู้พฤติกรรมของลูกค้าว่าแต่ละคนชอบอะไร และมีความถี่แค่ไหน ทำให้สามารถวางแผนกระตุ้นให้เกิดการซื้อ และตรงต่อความต้องการของลูกค้าอย่างแท้จริง

จัดงานใหญ่ที่อีเว้นต์ฮออล์ และแผนกนาฬิกา ในห้างเซ็นทรัลและเซน 22 สาขา ทั่วประเทศ

ห้างเซ็นทรัลชิดลมเป็นที่รู้จักและเป็นแลนด์มาร์กของคนไทยและชาวต่างชาติ ทำให้สะดวกต่อการเดินทาง และง่ายต่อการพบเห็นสื่อต่างๆ ที่ประชาสัมพันธ์ไว้ทั่วห้างและบริเวณใกล้เคียง นอกจากนี้ นาฬิกาจะถูกกระจายไปยังแผนกนาฬิกา ห้างเซ็นทรัลและเซนทั้ง 22 สาขา ทั่วประเทศ ซึ่งหลายสาขาอยู่ในจังหวัดท่องเที่ยวยอดนิยมของชาวต่างชาติ

จับ 4 เทรนด์นาฬิกา จากบาร์เซิลเวิลด์ และ เอสไอเอชเอช มาตอบโจทย์

สำหรับเทรนด์นาฬิกาจากงานบาเซิลเวิลด์ และงาน เอสไอเอชเอช ปีนี้ ห้างเซ็นทรัลได้หยิบยกมานำเสนอ 4 เทรนด์ ซึ่งได้รับความนิยมจากทั้งชาย - หญิง และนักสะสมนาฬิกาทั่วโลก ได้แก่ 1.Classic Vintage 2.Smart Functional Watch 3.Complicated Lady Watch 4.Classic Complication เชื่อว่าจะตอบโจทย์ตรงใจชาวไทยเช่นกัน

โปรโมชั่นที่ดีที่สุดในรอบปี

• สินค้าราคาปกติ ลดสูงสุด 50%

• รับส่วนลดเพิ่มสูงสุด 44%  พร้อมรับคะแนนสะสมเพิ่มสูงสุด 4 จากบัตรเครดิตที่ร่วมรายการ

• พิเศษ LINE Official Account โหลดรับฟรี คูปองส่วนลดแทนเงินสด มูลค่า 1,000 บาท ใช้เป็นส่วนลดเมื่อซื้อนาฬิกามูลค่า 20,000 บาท ขึ้นไป

• รับฟรีคูปองส่วนลดแทนเงินสดสูงสุด 80,000 บาท เมื่อช้อปฯ ครบตามเงื่อนไข

• รับสิทธิ์ผ่อนชำระ 0% สูงสุด 10 เดือน จากบัตรเครดิตชั้นนำ

ไฮไลต์การช้อปฯ ผ่านบัตรเครดิตชั้นนำ

บัตรเครดิตเซ็นทรัลเดอะวัน :  สำหรับสมาชิกบัตรที่มียอดซื้อสูงสุดของแต่ละสัปดาห์ (เฉพาะลูกค้าที่ลงทะเบียนในงาน) รับคะแนนเดอะวันเพิ่ม 200,000 คะแนน เฉพาะสาขาชิดลม (21 ส.ค. – 30 ก.ย.61)

บัตรเครดิตกสิกรไทย : ใช้จ่ายผ่านบัตรเครดิต ซื้อนาฬิกาที่ห้างเซ็นทรัลชิดลม 10,000 บาท ขึ้นไป                      /เซลล์สลิป 30 ท่านแรก รับบัตรของขวัญเซ็นทรัลมูลค่า 3,000 บาท (เฉพาะ 21 ส.ค.61) พิเศษ เมื่อซื้อนาฬิกาในเครือ Pendulum โดยแบ่งจ่าย 10 เดือน

ตั้งแต่ 450,000 บาทขึ้นไป รับ Apple Watch Series3 มูลค่า 11,900 บาท จำกัด 3 รางวัล

ตั้งแต่ 1,200,000 บาทขึ้นไป รับ รับ iPhone X มูลค่า 40,500 บาท จำกัด 2 รางวัล

บัตรเครดิตซิตี้แบงก์ : ช้อปฯ ครบตามเงื่อนไข รับทันที...

-80,000-199,999 บาท (20 ท่านแรก) รับบัตรประทานอาหาร ที่ AVANI Riverside Bangkok

มูลค่า 2,000 บาท

-200,000-399,999 บาท (3 ท่านแรก) รับบัตรห้องพัก 3 วัน 2 คืน ที่ SALA Samui Choengmon

Beach Resort มูลค่า 43,238 บาท

-400,000 บาทขึ้นไป (3 ท่านแรก) รับบัตรกำนัล ห้องพัก 3 วัน 2 คืน ที่ PIMALAI Resort & Spa    Krabi มูลค่า 93,064 บาท

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

“Central Department Store” reinforces its leadership as “Watches Guru” by organizing

“the 20th Central/ZEN International Watch Fair 2018”- Asia’s largest timepiece event, offering the best deals of the year. Using an event budget of over 50 Million Baht to achieve target sales of 500 Million Baht.

Central Department Store, the original organizer of watch fairs in Thailand,  is now organizing “the 20th Central/ZEN International Watch Fair 2018”, an event that has grown into one of the biggest watch fairs in Asia.  With an event budget of over 50 MB, the company  wishes to emphasize their position as leading organizer of watch fairs. The event will take place in The Event Hall, 3rd Floor, Central Chidlom during 21st August to 17th September 2018 and the Watches Department at every Central store and ZEN to 30th September 2018. This year’s fair will showcase an array of masterpieces, well worth over 5 billion baht, with limited editions and special collection items from over 180 of the world’s most respected watch brands that were exhibited at the BaselWorld 2018 and SIHH 2018 in Switzerland.  Magnet marketing strategies are used to create a local and international awareness and interest in watches with best deals of the year. Experience the newest services, such as “Central Chat & Shop”. Central will be the first department store in Thailand that offers shopping services through Line application. It targets to achieve a total revenue of 500 million baht, which equates to a 5% growth,

Piyawan Leelasompop, Executive Vice-President of  Marketing, Central Department Store Limited says “This year we have a budget of 50 million Baht to organize the ‘Central/ZEN International Watch Fair 2018’ with as concept ‘Complete, New, and Best deals’ serving all customers' lifestyles. Complete collections covering all trends and prices, New and the most up-to-date collections from the world's 2 biggest watch fairs, the Baselworld and SIHH in Switzerland. The watches and collections will arrive in Thailand and the visitors are able to enjoy the Best deals of the year such as specials savings and privileges and financial rewards from the participating credit card companies.”

The marketing executive also added “We use a Target Marketing Strategy by segmenting and defining customers by their interests and lifestyles. We wish to create awareness by our communication network both national and international, online and offline. Our Facebook page has 1.2 million followers, Instagram with more than 55,000 followers, and Line with 6 million members. We are also starting a brand new service, we will upgrade our ‘Central on Demand’ service in the new ‘Central Chat & Shop’(Start on 1st September 2018). Central will be the first department store in Thailand that offers shopping services through Line applications. Customers can get information and buy products by simply chatting with our staff, like having a personal assistance.

“Our 360 degree communication approach helps us to provide useful information to our customers using all channels, especially for tourists from China, who have a high purchasing power. We are in their social media network Weibo, Central Department Store has 300k followers and ZenMegastore has 80k followers.

We apply the Geo Marketing Strategy with our Chinese customers. Once they arrive in Thailand and connect to social media, an event notification will be sent to each customer creating awareness about the event and the possibility to invite them to visit the fair at Central Chidlom or other branches in tourist areas such as Chiangmai, Phuket, and Pattaya. The company believes that the watch market will flourish and targets to achieve a total revenue of 500 MB, which equates to a 5% growth, which is more than the growth of national GDP.

Piyawan gives the reasons why company is confident to reach the projected revenue growth compared to last year's as follows:

Most of our Thai customer purchase watches as investments and have watch collecting as hobby.

Most Thais buy watches as an investment; generally a watch will increase in value at least 10% per year. Especially the established famous high value brands , that use materials such as gold, white gold and diamond in their watches, have all increased their market values.

The Quantity and Quality Customers database is built with information of the experience of 20 years of organizing Watch fairs.

Central Department Store has organized watch fair for 20 years and we are confident that we are experts in this business.  We are known as Watch gurus in the retail business. Our big data analytics come from The1. We have collected purchasing and buying information of 14 million members for more than 10 year (since year 2006) and use that to analyze each customer's buying behaviors, preferences, frequencies and more. This valuable information helps us plan our marketing strategies aimed at engaging customer by offering them what they really want.

Large event in perfect location and 22 more outlets nationwide

Central Chidlom is a well known department store and a landmark for Thai and tourist shopping fanatics. Its location is very convenient as it is located in the commercial business district. Customer can easily see the event advertisement and information from inside the mall and near by. To serve tourists and customers outside Bangkok, the watches are also delivered and displayed in 22 branches in famous tourist areas nationwide.

Define 4 major trends to serve all lovers of timepieces

Central Department Stores and ZEN are holding hands with world class watch brands and bring you the top four watch trends from the 2 biggest watch fairs, the ” Baselworld and  SIHH”  1.Classic Vintage 2.Smart Functional Watch 3.Complicated Lady Watch 4.Classic Complication. These trends are loved by watch enthusiasts from all over the world and we trust that they will be appreciated by Thai admirers of timepieces too.

The fair offers the best deals of the year,

·      Discounts of up to 50% off regular priced items.

·      On-Top-Discount that can reach up to  44%  and customers will receive FREE X4 Extra Points with participating credit cards.

·      Become Friend with the Official LINE Account of Central and download free 1,000 Baht cash coupons that can be used for purchases of 20,000 baht and up.

·      Cash coupons up to 80,000 (learn about the conditions).

·      Credit Card Payment Plan of up to 10 months with a 0% interest with the participating credit cards

Specials privileges  from the participating credit card companies.

Central The 1 credit card : Get 200,000 The 1 Card points for the cardholder who has the highest purchase of each week (only for customers who register at the event, Central Chidlom during 21st August to 30th September 2018)

KBank credit card : Purchase a watch using KBank Credit card at Central Chidlom and spend 10,000 Baht or more per purchase (first 30 customers) and receive a Central Give Voucher worth 3,000 Baht (only on 21st August 2018)

Special offer when purchasing watch brands under Pendulum group with 10 months installment payment conditions as follows:

- Spend 450,000 Baht or more and get  Apple Watch Series3 worth 11,900 Baht (3 prizes)

-  Spend 1,200,000 Baht or more and get iPhone X worth 40,500 Baht (2 prizes)

Citibank Credit card :

·      Spend 80,000-199,999 Baht (first 20 customers) and get a food voucher for the AVANI Riverside Bangkok worth 2,000 Baht

·      Spend 200,000-399,999 Bath (first 3 customers) and get a resort voucher for 3 days, 2 nights at SALA Samui Choengmon Beach Resort worth 43,238 Baht

·      Spend 400,000 Baht or more (first 3 customers) and get a resort voucher for 3 days, 2 nights at the PIMALAI Resort & Spa Krabi worth 93,064 Baht

Comments

B
i
u
Quote
Code
List
List item
URL
Name *
Code   
ChronoComments by Joomla Professional Solutions
Submit Comment
 
 

Login

Forgot your password? Create an account
mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter
mod_vvisit_counterToday4530
mod_vvisit_counterYesterday40436
mod_vvisit_counterAll days82014985

We have: 328 guests online
Your IP: 54.221.147.93
 , 
Today: Dec 16, 2018

6125416